Hoe werkt het afsluiten van een onderhoudsabonnement?

Als automobilist wil je graag 365 dagen per jaar mobiel zijn. Met een onderhoudsabonnement ben je verzekerd van jaarlijks uitgebreid onderhoud aan jouw auto. Geen omkijken naar het onderhoud én jouw auto in goede handen. En dat allemaal voor een vaste prijs per maand!

Lees hieronder precies hoe het afsluiten van een 365 dagen mobiel onderhoudsabonnement in zijn werk gaat.​

1. Bezoeken

De eerste stap is een bezoekje brengen aan onze werkplaats aan de Sittarderweg 10 in Born.

2. samenStellen

Wij adviseren je welk onderhoud jouw auto nodig heeft maar je stelt zelf het abonnement samen!

3. Afsluiten

Als je tevreden bent met je samengestelde abonnement, vragen we nog wat gegevens en dan start je abonnement.

4. Onderhouden

Je ontvangt van ons altijd meerdere e-mails waarin we je herinneren aan de geplande afspraken voor je auto.

5. rijden

En dan rest nog instappen en rijden maar. Geen omkijken naar het onderhoud én jouw auto in goede handen!

1. Bezoek onze werkplaats

Breng een bezoekje aan onze garage en wij controleren dan de huidige staat van de auto en de kilometerstand. Om zeker te weten dat we je meteen kunnen helpen is het maken van een afspraak gewenst!

Ben je al een klant van ons? Dan weten we vaak al genoeg aan de hand van de onderhoudshistorie van je auto. Bel of stuur ons een berichtje als je geïnteresseerd bent in het afsluiten van een abonnement. Je kunt dan zonder afspraak langskomen in onze garage en dan bekijken we samen hoe dit er voor jouw auto uit kan zien.

2. Stel zelf een abonnement samen

Nadat we je auto bekeken hebben, stel je zelf een abonnement samen. We adviseren je welk onderhoud jouw auto de komende twee jaar nodig heeft. Dit gaat als volgt:

  1. Wij vullen je autogegevens en de kilometerstand in.
  2. Samen bepalen we het aantal benodigde servicebeurten op basis van het aantal kilometers dat je rijdt. Een jaarlijkse APK is gratis inbegrepen.
  3. Je kiest eventueel voor aanvullende modules zoals bijvoorbeeld airco-service of het vervangen van de remvloeistof. Wat deze modules inhouden vertellen we je graag in onze garage.
  4. Met enkele gegevens van jou, zoals je naam, adres, e-mailadres en rekeningnummer maken we het abonnement compleet. Meer hierover lees je bij de volgende stap.

3. Afsluiten

Als je tevreden bent met de samenstelling van het abonnement controleren we nog eens alle gegevens. Hierna genereren we een contract waarop alle informatie terug te vinden is. Ook generen we een SEPA-machtiging waarmee je bevestigt dat wij maandelijks een geldbedrag mogen incasseren.

Je krijgt een mailtje van ons waarin we je vragen om een eerste betaling te doen. Dit is een betaling van € 0,01 waarmee je bevestigt dat het opgegeven rekeningnummer juist is en dat we maandelijks mogen incasseren. Pas nadat jij deze betaling doet, start het abonnement definitief. Zo houd jij de controle.

Je sluit het abonnement af voor twee jaar maar kan altijd opzeggen, zie de 
algemene voorwaarden.

4. Onderhouden

Nu alle contactmomenten zijn ingepland weet je zeker dat jouw auto het juiste onderhoud krijgt op het juiste moment. Je ontvangt van ons altijd meerdere e-mails waarin we je herinneren aan de geplande contactmomenten zodat je daar geen omkijken meer naar hebt.

Je betaalt het bedrag voor het abonnement makkelijk via maandelijkse termijnen. Het bedrag wordt automatisch van je rekening afgeschreven door onze betalingsprovider Mollie.

Wanneer je je auto naar de werkplaats brengt, kun je ook vragen om een gratis leenauto. De eerste 15 kilometer is gratis, daarna betaal je een vergoeding per gereden kilometer.

5. Instappen en rijden maar

En dan zit er nog maar één ding op. En da’s instappen en rijden maar. Geen omkijken naar het onderhoud én jouw auto in goede handen. Het is natuurlijk geen garantie dat er nooit iets zal gebeuren, maar met goed onderhoud verklein je de kans op problemen aanzienlijk.

Is er toch een reparatie nodig? Dan krijg je met een abonnement
10 procent korting. Zie de dekkingsinformatie voor een overzicht van alle werkzaamheden die binnen of buiten de dekking vallen.

J
e kunt ook altijd zonder afspraak onze werkplaats bezoeken als je ergens hulp bij nodig hebt. Lampje kapot? Band leeg? Kom gerust langs, we helpen je graag!